מה הקשר בין צ’יעמום, מתמטיקה ואימון?

ברוכים הקוראים,

לפני שנים רבות הייתי מורה למתמטיקה,
וחשבתי שבלי מספרים ונוסחאות אי אפשר להסתדר בחיים.
היום אני מבינה שטעיתי, אבל...
אהבתי מתמטיקה, כי זה דורש לחשוב, לפתור בעיות,
לפתח את ההגיון ולנסות שוב ושוב עד שמצליחים.

השבוע הגיע בחור בן 16 שהתלונן כי משעמם לו בשיעורים,
הוא סובל ואינו מוכן להיכנס לשיעורים,
כי בחוץ לומדים הרבה יותר, לטענתו.
התווכחנו... ובסוף הגענו למסקנה ששנינו צודקים.
אפשר ללמוד מחוץ לכיתה,
ואפשר ללמוד גם בשיעור משעמם.

איך בדיוק עושים את זה?
מכינים אוסף של חידות ובעיות שלא הצלחנו לפתור,
וחושבים על הפתרון כשהמורה מלמדת משהו שאנחנו כבר מכירים.

לדוגמה:
לפניך 30 בקבוקים עם אבקת זהב.
הבקבוקים סגורים ואי אפשר לפתוח אותם.
10 - מלאים,
10 - חצי מהם מלאים,
10 - ריקים.
משקל כל בקבוק מלא 1 ק"ג.
איך אפשר לחלק לשלוש קבוצות,
כך שבכל קבוצה יהיו מספר בקבוקים שווה,
ובמשקל זהה?
(אפשר לשלוח הצעות לפתרונות)

בסוף האימון רשמתי תובנות:
מה שנראה בהתחלה מאוד מסובך, מתגלה כאפשרי,
אם ממשיכים לנסות ולא מתייאשים.
וגם, אין סיבה להתלונן על שעמום,
כי אני יכול לעניין את עצמי,
גם בשיעורים משעממים וגם בימים גשומים.

במשפחות שאני מלווה, כל אחד נולד עם משאבים שונים,
עם מתנות ייחודיות,
ואי אפשר לבקש מילדה יצירתית שאוהבת לשיר,
להיות מצטיינת במתמטיקה,
כן אפשר ללמד ולאמן אותה לחשוב אחרת על עצמה,
על היכולת שלה להצליח,
על מימוש הכישרון שלה.

יש תוצאות בדוקות ונראות
מהכלים שאני מעניקה לילדים ומבוגרים
בסדנאות שלי ובאימונים האישיים.

רוצים דוגמאות?

אם גם הילד שלכם מוכשר, חכם ומוצלח,
רק שעדיין הוא לא מודע לזה...
תנו לו מתנה שתלווה אותו כל חייו
חוויה, סדנה שתעזור לו להיות שלם עם עצמו,
סדנה שתגרום לו לאהוב ולקבל את מי שהוא.

שתזנקו תמיד הכי גבוה שאפשר,
באהבה,
שלכם
בת-שבע

תגובות

תגובה אחת

  1. בכל קבוצה 10 בקבוקים כאשר חמישה מתוכם מלאים וחמישה ריקים.

השאר תגובה