שינויים בגיל השלישי

היום הרצתי במתנ"ס ביפו, הנושא היה: שינויים בגיל השלישי. בסוף ההרצאה ניגשה אלי אישה מטופחת ועיניה הירוקות נצצו משמחה. את יודעת,היא אמרה לי: "בהרצאה שלך דיברת על כך שנשים רבות לא עושות מה שהן רוצות כי הן מפחדות מהבעל שלהן, מפחדות ללכת לבד לפעילויות שהן אוהבות, מפחדות מהתגובה שלו. בואי אספר לך משהו אישי. התחלתי לחיות כמו שאני רוצה רק אחרי שבעלי מת. התחלתי לנסוע בעולם, לצייר בשמן ולהיות פעילה בכל מיני ארגוני נשים. כבר יותר מ-20 שנה שאני חוגגת את החיים כמו שאני רוצה.
שאלתי אותה :בת כמה את? והיא ענתה: "עוד מעט בת 86! אלה החיים". היא מסכמת, ואני שואלת את עצמי, האם צריך לחכות שהבעל ימות כדי להתחיל לחגוג? להיות מי שאנחנו באמת? האם המחיר שאנו צריכות לשלם הוא לא גבוה מדי?
חג הפסח - זמן לביעור: התוכנית שלי ברדיו הסתיימה. היום שיתפתי את המאזינים בהכנות שלי לקראת חג הפסח. בפתיחת התוכנית ביקשתי מנשים שעשו סדר מיוחד בבית להתקשר ולספר לנו על ההכנות לקראת החג הקרב ובא. הניקוי והסדר גורמים להתחדשות הן בבית שלנו והן בחיינו. יש לי רעיון בשבילכן, בחרו מגירה אחת חשובה, שפכו הכול החוצה והחליטו לעשות סדר ולראות מה אתן צריכות באמת ומה אתן שומרות סתם, בלי סיבה. רוקנו לפח האשפה רגשות שליליים וכל דבר שיש בו מזכרות עצובות עבורכן.
מאזינה עולה לשידור: "התחלתי את הבוקר בניקוי וסידור הארון שלי לקראת פסח. יש לי 3 מדפים בארון, בהם אני שמה את הספרים שלי. במדף התחתון היו מונחים כל ספרי הרוחניות והמיסטיקה, במדף האמצעי כל ספרי הקריאה הרגילים וספרי הבישול ובעליון כל המילונים, האטלסים וספרי התפילות.
הפעם החלפתי את המיקום והעליתי את ספרי הרוחניות הכי אהובים שלי למדף האמצעי שהוא בגובה העיניים, העפתי ספרים שלא מתאימים לי (כמה ספרי שואה, אנציקלופדיה עברית, ו-2 אטלסים ישנים).
נכון לעכשיו יש לי קצת יותר מ- 120 ספרים בארון!
במקביל מכרתי את התנור שלי ואת מכונת הכביסה. זרקתי מכשיר שבזמנו היה להיט בערוץ הקניות של כפיפות בטן ויש תחושה של התחדשות וניקיון."
ואני מסכמת את השיחה ופונה אל הנשים היקרות שמאזינות לי בקביעות. אתן שמקפידות על הניקיון החיצוני , מנקות חלונות ותריסים, את האבק מהרהיטים, הופכות כל פינה, מחליפות ישן בחדש.
עצרו לרגע את שגרת חייכן ,אולי הגיע הזמן גם לניקיון פנימי? זמן להוציא ממך את כל מילים שלא אמרת לעצמך ולאחרים, זמן לניקוי של רגשות שליליים, זמן לחשיבה מה עשית ומה את רוצה לעשות?
קחי לך זמן לניקיון אחר – ניקיון בנשמה שלך.

אין עדיין תגובות.

השאר תגובה